7. Bestuur en algemene ondersteuning

Doelen en financiën

Digitaal Ontwikkel Programma 2021-2024
We brachten processen in beeld waarbij we onze dienstverlening, de digitalisering, transparant willen zijn en vindbaarheid van informatie met elkaar verbonden. 2023 stond vooral in het teken van interne verbeteringen zodat we in 2024 slagen kunnen maken in onze digitale dienstverlening.
We werkten aan de implementatie van wetten zoals bijvoorbeeld digitaal voor iedereen toegankelijk kunnen zijn (Digitale Toegankelijkheid), digitale ingangen voor onze producten en diensten (Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer), transparantie (Wet Open Overheid).

Herinrichting raadzaal
Er is een voorontwerp van de raadzaal gemaakt. Er zijn bijeenkomsten geweest met de klankboordgroep 'herinrichting raadzaal'. Daarnaast zijn we nog bezig met een externe partij voor een onafhankelijk advies voor de aanschaf van audiovisuele middelen.

Beunings bestuursmodel en Raadsprogramma
Er is een evaluatie geweest van het Beunings bestuursmodel. Naar aanleiding van de evaluatie zijn diverse verordeningen aangepast. Voor het Raadsprogramma hebben we een nota participatie opgesteld. Daarvoor zijn diverse bijeenkomsten geweest met de werkgroep.

Toekomst van het gemeentehuis

We hebben een projectgroep samengesteld bestaande uit verschillende disciplines waaronder financiën, communicatie, gebouwbeheer etc. Er is een plan van aanpak opgesteld om te inventariseren wat de behoeftes zijn aan faciliteiten. Denk hierbij aan klimaatvoorzieningen en de technische voorzieningen in vergaderruimtes. Er zijn in 2023 metingen uitgevoerd naar bezetting van de werkplekken, vergaderruimtes en stilteruimtes. Daarnaast hebben we een inventarisatie gedaan naar de audiovisuele middelen in de raadszaal en de functie van de raadzaal in het algemeen.

Deze pagina is gebouwd op 06/12/2024 15:26:50 met de export van 06/12/2024 15:18:39